"Mielőbb kezdjék meg az M30-as autópálya helyreállítását!"
Ezzel a címmel tartottak demonstrációt a borsod vármegyei civilek
- címlap
- /
- "Mielőbb kezdjék meg az M30-as autópálya helyreállítását!"
Alig két évvel az átadás után az autópályán megjelentek az első hibák, repedések, amelyekről rövid úton kiderült, hogy sokkal komolyabb problémákat vetítenek előre. 2024 februárjában a Miskolc-Szikszó szakaszt teljes szélességében le kellett zárni, mert kiderült, hogy az egyik töltés a felszín alatti vizek hatására elkezdett szétcsúszni, és a pályán olyan repedések és hullámok jelentek meg, amelyek már alkalmatlanná tették a közlekedésre. Ennek hatására az autós forgalom teljes mértékben a 3-as főútra terelődött vissza ezen a szakaszon. A megnövekedett terhelés, különösen a reggeli órákban több kilométeres dugókhoz vezet, a türelmetlen sofőrök folyamatosan keresik a kerülő utakat, ezzel megnövelik a terhelést a közeli Arnóton. A település vezetése végül úgy döntött, hogy a reggeli órákban lezárja a település egyik végét, hogy megszabaduljon az időnként már életveszélyessé váló áthaladó forgalomtól. Azonban a lokális lezárások a problémát nem oldották meg: a feszültség továbbra is nő a helyi lakosok és az áthaladó autósok között. Időközben Csöbör Katalin országgyűlési képviselő közleményt adott ki, melyben szakmai alátámasztással leírta, hogy 2025 augusztus vége a határidő, a nagy munkát képviselő beavatkozásnak. A helyreállítás során többek mellett 775 25 méter hosszú cölöpöt is le kell verni az út helyreállításához.