Fontos a digitális írástudás
- címlap
- /
- Fontos a digitális írástudás
Ezért támogatják és népszerűsítik mindazokat a tanulásirányítási, tanulást és kooperációt segítő módszereket, programokat, amelyek megakadályozzák a különböző hátrányokkal küzdő gyerekek marginalizálódását és lemorzsolódását, segítenek a pedagógusoknak abban, hogy pontosan diagnosztizálják tanítványaik tanulási és beilleszkedési nehézségeit, és célzott, testreszabott fejlesztő környezetet biztosítsanak számukra.
Mindemellett segítik a számítógép-használói tudás megszerzését, és képessé teszik a pedagógusokat, a gyerekeket és szüleiket, hogy a digitális világ adta lehetőséget saját tudásuk gyarapítására és megosztására legyenek képesek kihasználni.
Az alapítvány szakmai hírnevét megalapozó KIP, teljes nevén Komplex Instrukciós Program, főképpen a különböző tanulási és egyéb hátrányokkal rendelkező tanulók hatékony osztálytermi munkáját támogatja. A kooperatív technikákra épülő módszert a Stanford Egyetemen Prof. Rachel Lotan és Prof. Elizabeth G. Cohen vezetésével dolgozták ki 1985-ben. A program 2001-ben jutott el Magyarországra és elsőként, a Hejőkeresztúri IV Béla Általános Iskolában vezették be.
2009-re a KIP számos módszertani elemmel – Logikai Táblajáték Program, Generációk Közötti Párbeszéd Program, Tabello Nyelvoktató Program – egészült ki, és a programegyüttes a Hátrányos Helyzetűek Oktatása Program, azaz a H2O Program nevet kapta. A H2O 2009-ben indult el, a Gábor Dénes Díjasok Klubjának kezdeményezésére, az alapítvány koordinálásával.