Majdnem 40 éves a nyíregyháziak által csak repülőhídként ismert vasúti felüljáró. Korábban elvégezték az apróbb felújításokat, de mostanra az egész szerkezet megújítása vált szükségessé. A nyári szünet előtti utolsó héten a repülőhidat végül lezárták a gyalogos forgalom elől és ez egészen szeptemberig így is marad. A részleteket Váczy Viktortól a MÁVINFORM sajtóügyeletesétől tudjuk meg.
Május elsejétől minden eddiginél kedvezőbb bérletrendszer használatával teljes vármegyét, sőt akár az egész országot be lehet utazni a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV járatainak igénybe vételével. A Magyar Kormány, valamint az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával és közreműködésével létrejövő új vármegye- és országbérlet-konstrukció révén az elmúlt három évtized legjelentősebb díjszabási fejlesztését hajtják végre a hazai helyközi közösségi szolgáltatók.
Az év elején máris halálos kimenetelű baleset történt, aminek során fiatalok megközelítették a felsővezetéket. A MÁV kéri a miskolci szülőket és pedagógusokat, hogy segítsenek a gyermekeknek elmagyarázni azt a tényt miszerint tilos vasúti üzemi területre nem vasutas dolgozónak belépni.
50 Celsius-fok feletti sínhőmérsékletnél a forgalombiztonságot veszélyeztető pályahibák alakulhatnak ki. Amennyiben a hőmérséklet eléri azt a szintet, hogy ennek kockázata fennállhat, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedés érdekében sebességkorlátozást vezet be.
Együttműködési keretmegállapodást kötött a Miskolci Szakképzési Centrum és a MÁV-Volán-csoport, amelynek a már gyakorlatban is működő részleteiről tartottak közös bemutatót.
Megyénkben volt az egyik súlyos kisiklásos baleset is, melyben a mozdony és vezetője is súlyos sérüléseket szenvedett. Az átjárós balesetek miatt egymilliárd forintot meghaladó kárral számol a MÁV. A vasúti átjárókban történő baleseteket az oda behajtók figyelmetlensége és a KRESZ előírásainak megszegése okozza. Évente 800-900 félsorompó rúdját törik le az autósok – részletezte a balesetek okát Biber Anett a MÁV Zrt szóvivője.
Idén is sikerült néhány percet lefaragni a Mátészalka-Debrecen vasútvonal menetidejéből, remélik, ehhez egy kis közük nekik is volt. A Mátészalkaleaks idei évéről Lintényi Levente közösségszervezőt kérdeztük.
A 2019-es adatok szerint 4.6millió utas vette igénybe az itt közlekedő járatokat. Most elkészült a Püspökladány – Ebes közötti szakasz több lépcsős korszerűsítése. A 74 és félmilliárd forint értékű, 4 éves beruházás keretében 30 kilométernél hosszabb vasúti pályát építettek át, emellett Hajdúszoboszló, Ebes és Kaba állomásait is modernizálták a szakemberek. Ezáltal gyorsabb és biztonságosabb lesz a vonatközlekedés a térségben.
Az új menetrendett idén első alkalommal, online társadalmi egyeztetés során lehetett véleményezni. A legnagyobb InterCity utasforgalommal rendelkező Budapest–Nyíregyháza–Miskolc vonalon is változás lesz: például Miskolcról, Szerencsről ezentúl már a nyíregyházi átszállást mellőzve biztosítják szolnoki irányban a fővárosi közvetlen eljutást a Nyugati pályaudvarra